Friday 4 March 2016

IT'S ALL ABOUT FAMUN....

Sorry if i come up suddenly... dah bertahun tidak update tiba - tiba tergerak hati nak tulis blog sepi yang tak ramai follower ni. Walaupun dah bersawang labah - labah tapi still boleh buka dan mengamati tulisan - tulisan di dalam ni.

Aku terpanggil untuk menulis semula bila aku rasa tiada sudah manusia perlu aku percaya untuk aku luahkan kemarahan dan ketidakpuasan hati ku. A few years I guess 2 years ago... aku pernah lakukan banyak kesilapan. Bukan sahaja kesilapan malah dosa yang aku sendiri rasa beban saat ini untuk menanggungnya. 

When my relationship turn turmoil, my happiness pop up just like a baloon and my heart broke into pieces. Looks so sarcastic yeah... hahaha yup. Then I look some friends to listen to my pathetic story. God damn. If I can turn it back. I lose my best friends. I lose some self confident. Oh Allah. 

And the more worst dalam kes ini orang yang tak pernah saya cerita hal ni pun boleh tahu. Hebat tak story telling yang orang tu bawa. Siapa sangka dan siapa boleh baca perasaan orang terhadap kita. I just wondering aku diuji ataupun ini balasan apa yang telah aku lakukan. 

Tapi aku tahu dalam urusan sebegeni hal paling penting siapa Allah disisi kita. Syukur cabaran dan halangan dahulu mengajar aku lebih matang untuk menghadapi masalah seperti ini.

Aku serahkan sebulat - bulat rasa ini kepada Allah.  Kalau orang tu rasa bangga tag - tag kawan difacebook hanya sebab untuk menyindir aku (at first aku pun tak mahu percaya sebab orang tu tak mention nama aku until ada orang tanya aku and weird nya orang yang dia cerita tu sangat rapat dengan aku). Paling penting aku tahu dosa aku. Dan aku nak soal kau... kau tau tak dosa kau?

Aku terlalu sibuk untuk menyibuk hal mulut puaka macam tu. Aku terlalu sibuk merasakan bahagia bersama suami aku. Kami semakin bahagia setelah apa yang berlaku diantara kami. Kami sibuk meneruskan bisnes kami dan tetap menyayangi anak - anak kami yang semakin membesar. Perjalanan ini bukan semudah kiraan 1,2,3. Karma ada. Tapi aku ikhlas maafkan kau sebab aku tak kenal kau langsung..... Ya Allah sekiranya perbuatan aku pernah menyebabkan ramai orang kecewa Engkau maafkan aku... semoga Allah ampuni dosa ku, suamiku, ibu bapa ku serta seluruh umat mukminin dan mukminat

No comments:

Post a Comment